dinsdag 13 april 2021

Nog steeds gerammel


 Last van de hormoontjes , denk ik, als ik dit zie. Ik veronderstelde dat de rammeltijd bij Hazen maar een korte tijd duurde, echter de literatuur geeft veel meer maanden. Gisterochtend was het weer een rustige bedoening bij de weidevogels, ik heb nu twee Grutto's aan het broeden, en dan moet ik nog twee paren opzoeken. Maar het is me nog steeds te koud om een poos in het weiland te zijn, dus wacht ik rustig of er wat gebeurt, niks. Ik wacht op een overvliegende kraai zodat ze reageren, maar dat houdt ook al niet over. De eenzame Kievit zit nog steeds te wachten.



Zes Hazen jakkerden achter elkaar aan om een vrouwtje te kunnen dekken, zo noemen we dat bij dieren toch? Soms springen ze twee keer hun lengte omhoog, fraai gezicht.


Hier komen ze recht op de auto af, er werd wat afgesprint. Hollen is nog te langzaam uitgedrukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten