zaterdag 3 april 2021

Eerste Gruttonest


 Vanmiddag eindelijk raak en nog wel een Gruttonest met 1 ei. Het aantal vogels in mijn weidevogelgebied is om te huilen, misschien twee paren Grutto, verder een vrijgezelle Kievit die zich vanmiddag wat meer uitsloofde. Was er een vrouw in de buurt? Het mannetje Grutto verdedigde fel achter een Kraai aan, zodat ik toch maar eens op dat stuk ben gaan zoeken. Ik had de hoop al opgegeven, dit is de laatste loop, toen ik dit nest , zie foto, vond. Dat maakt je dag weer goed. Het eerste Gruttonest van de provincie  Utrecht is gevonden in Eemnes door good old Gert Bieshaar.

Ik hoop regelmatig wat weidevogelnieuws te schrijven. Op Boerenlandvogels.nl kun je zien van welke vogels de eerste eieren zijn gevonden. Ook al Tureluren en Scholeksters.

Goed weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten