donderdag 8 april 2021

Kievitsbloemen


 Ik kan er niet omheen, de Kievitsbloemen in de tuin bloeien weer, dit jaar weer een paar meer als in  voorgaande jaren. Nu 19 bloemen, elk jaar wordt de populatie ( heet dat bij planten ook zo?) wat groter. Het frapante is dat ze in het wild langs de beroemde wegbermen bij ons nog nauwelijks bloeien. Ik zag in de ene berm een witte en de andere nog geen sprietje. Tot mijn verbazing vond ik ze ook staan in een gemeenteplantsoen ergens in Twistvliet.

WEIDEVOGELNIEUWS  3

Ik heb nu twee Grutto's aan het broeden, er zitten nog minstens twee paar tegen de leg aan. Onze vrijgezelle Kievit zit nog steeds in de buurt van  of op het plasdras en gaat zich uitsloven zodra hij ook maar een schim van een vrouwtje ziet. Ik krijg medelijden met 'm . De Tureluren wachten nog even.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten