woensdag 19 augustus 2015

Argusvlinder


Vanmorgen  bij het Demmerikse Bos de prachtige berm daar vlak achter bezocht . Momenteel een juweeltje met bloeiende Blauwe Knoop, Kattestaart, Watereppe. Veel Koolwitjes en Geaderde Witjes, Vliesvleugeligen en zowaar ook een Argusvlinder.(zie foto). Ik weet niet of ik die wel eens op m'n Vlinderstruik heb gehad, maar de kans op deze soort is temidden van de graslanden groter. Hoewel algemeen voorkomend is het toch geen dagelijkse kost. Vroeger werden ze door enkele leden van onze IVN afdeling geteld in het blauwgraslandreservaat langs de Meije , maar daar is de populatie verdwenen. Ik kom ook berichten tegen die positievere geluiden laten horen, de Argusvlinderpopulatie zou zich herstellen in het Groene Hart. Laten we het hopen.
Ik heb gewacht op een betere foto maar de vlinder vertikte het anders te gaan zitten. Zelf had ik in een slootje moeten staan om een ander standpunt te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten