donderdag 20 april 2023

Het zal toch niet?


 Elk jaar zit er in het fietsenhok van buren verderop een Winterkoning. Nestelend en broedend. Ook nu zijn ze weer aanwezig, toevallig als je ze ziet, heel normaal als je ze hoort. Wat een enorme zang en dat voor zo'n klein vogeltje. Ik was bij en in onze schuur bezig en hij ( of zij zingt weet ik niet) zong het hoogste lied in een kaal boompje naast de schuur. En ging niet weg. En.... nog spannender, hij ging onder een golfplaat door m'n schuur binnen. En niet 1x,  maar meerdere keren. Zou ik dit jaar de eer krijgen? Ik heb de schuur van buiten maar vooral van binnen bekeken of ik ook een oventje in aanbouw zag. Het is  een bolvormig nest met de ingang opzij. Niets dat er op leek. Ze zijn nog dagen langs geweest en ik ben benieuwd of het nog wat wordt.  Onze Ringmus is ook niks geworden in het nestkastje. Nog wel een aantal dagen zo nu en dan even kijken maar het is nu stil. Helaas. Ik  zou een  Winterkoning ook leuk vinden. Ook,  om met de cameraval te werken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten