maandag 2 december 2019

Een poepje.


Duizenden ganzen, vooral Kollen, vanochtend in polder Derde Bedijking. Nog nooit zoveel in m'n "achtertuin" gehad. In totaal 5-6.000. Het kan eentje meer zijn. Vanaf Molenland met het zonnetje in m'n rug verheugde ik me weer op een paar halsringen. Echter, het feest ging niet door: in de verte een sirene, hij kwam steeds dichterbij rijdend op de Hoofdweg, politie,  10 seconden later nog een politieauto. Alle richting de camping van Van Yperen, daar zag ik ze niet meer. Even later de tweetonige sirene van een brandweerauto, ook die kant op. Het werd oorlog. Alle ganzen de koppies omhoog, dat betekende een helicopter. Een politie-helicopter. Hup, alles de lucht in. Van alle kanten kwamen de ganzen, duizenden. Geen rust. Nog een brandweer-auto, een ambulance! Ik heb het thuisfront opgebeld om op Peters Hotnews te kijken wat er aan de hand was. Een waterongeval werd gemeld. Weer een helicopter, de gele trauma. En de ganzen maar vliegen. Als ganzen vliegen blijven ze poepen, dus ik kreeg een poepje op mijn pittenzak, waar ik normaal  mijn telelens of telescoop op leg.  Zie foto.
Het poepje bestond uit fijngekauwd, nog heel groen gras. Die beesten moeten nogal wat gras eten willen ze daar wat voedingsstoffen uithalen. Het grootste deel schijten ze weer uit. Het begon te regenen, ik ging naar huis.
Ondanks de 5 hulpdiensten in rep en roer, was ergens langs de Kromme Mijdrecht de bestuurster  thuis droge kleren aan het aantrekken. Ze was de auto uitgeklommen. Was zich van geen paniek bewust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten