vrijdag 27 december 2019

Eerste bloei Forsythia


Zo net even in het heerlijke weer gewandeld, het zonnetje erbij en laat nu die kou maar komen. Als het maar droog blijft, alhoewel, een sneeuwbui is ook nooit weg.
Tot onze verrassing zagen we een Forsythia in bloei, weliswaar nog een enkel bloempje, maar hij bloeide. Vorig jaar zagen we drie weken later, eind januari, de eerste bloempjes van het Bloeiend Hout. Ingevuld op Natuurkalender.nl bleek dat je aan het begin van het jaar voor het eerst kunt bloeien maar ook aan het eind.

Ganzen: gisterochtend even de ronde door de polder gedaan. Langs de Hoofdweg, Waverveen zat halsring 2Y8zwart, in een kleine groep. De grote bulk Kolganzen, enkele duizenden,  zat tussen de Botsholsedwarsweg en de Waverdijk, ver weg  in nevelen gehuld. Slecht te zien.
Vanochtend in het zonnetje vanaf Molenland bij de Kinderboerderij ook te ver weg. "Er is ook altijd wat", zei mijn vrouw.

Goed weekeinde, zegt mijn kalender. Maar gevoelsmatig begint mijn week pas. Mocht ik J20 tegenkomen of een Roodhals dan luid ik de alarmklokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten