vrijdag 1 februari 2019

Rondje Ronde Venen.


Eindelijk bleef het dan toch helder, nou ja, geen mist. Alhoewel het toch nog behoorlijk nevelig was, zoveel dat de ganzen op wat grotere afstand allemaal even grauw waren , zeker de Grauwe maar ook de Kollen. Vanochtend ging het me niet om de halsringen maar om de plaatsen waar de ganzen foerageerden. Kan morgen van pas komen. Zo alles bij elkaar opgeteld kom ik toch wel op een 6.000: tussen de Botsholsedwarsweg en de Proostdijerdwarsweg , achter het campinkje, zaten ze redelijk dicht bij de weg zodat ik er halsring VRHzwart kon aflezen. Verder in de Gagel, in Demmerik, bij de Golfbaan aan de Bovendijk aan beide kanten. Het hele jaar hier nog niet gezien. Als er morgen geen mist en gladheid is hoeven we ons niet te vervelen.
VRH is een oude bekende, deze dame is op 15-12-2005 als jong geringd in Eemsdijk. Van de in totaal dik 130 aflezingen zijn er plm. 80 hier in de Ronde Venen gedaan, waarvan 14x door mij. Ik heb er meermalen over bericht. Vorig jaar omstreeks deze tijd had ik haar ook, nadien is ze niet meer afgelezen.
Op de Ter Aase Zuwe was een Buizerd zo vriendelijk op een hekpaal te gaan zitten zodat ik wat platen kon schieten. Het is een donker type. Buizerds kunnen heel donker zijn , zoals hier, maar ook bijna geheel wit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten