dinsdag 25 september 2018

Territorium Boomklevers.


Elke keer als ik water haalde bij het watertappunt, een gewone kraan op de camping, werd mij de huid "volgescholden" door een paar Boomklevers. Ik denk een paartje. Ze waren moeilijk te ontdekken in het gebladerte maar ze zaten wel steeds in dezelfde boom. Toen ik beter ging kijken zag ik een rond gat in de stam van een Berk. Ze vlogen zenuwachtig in de boom heen en weer.  Ik heb een poos staan kijken maar kon geen relatie ontdekken tussen de Boomklevers en het gat, waarschijnlijk hun oude nest. Misschien zijn de jongen net uitgevlogen en gingen ze in hun oude territorium nog te keer.
Ook Boomklevers zullen profiteren van de  grote hoeveelheid Beukennootjes. Ze slaan ze op  als wintervoorraad door ze in de groeven van de boomschors te klemmen. Kijk vooral bij Dennen, daarop heb ik ze gevonden. Zie onderstaande foto.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten