donderdag 14 januari 2016

R66 en R64, FZ5.

Gisterochtend gevogeld ( misschien is "gegansd" beter) maar ik ben er niet aan toe gekomen daarvan verslag te doen. Zodra de Tweede Kamer in beeld komt, letterlijk, zijn we verkocht. Met de laptop of iPad binnen handbereik nestelen we ons en volgen de debatten. Waarom? We vinden het gewoon leuk. Aan politiek doen we helemaal niet, tenzij je ons begeleidende commentaar politiek wil noemen.
 Veel mensen dachten , wij ook, dat het een vluggertje zou worden, maar het werd een latertje:  de verkiezing voor een jaar van de kamervoorzitter. Wat een toestanden, je moet maar durven. Je ziel en zaligheid wordt blootgelegd. En dan al die sprekers die zich zelf zo belangrijk vinden. Vooral de splinters grijpen hun kans, want over een jaar zijn zij hoogstwaarschijnlijk vertrokken en mogen leven van een riante wachtgeldregeling. Toch?
Dan de optredens van de kandidaten: ik vond de CDAkandidate ( naam weet ik al niet meer) vrij goed. Alles uit het hoofd, daar ben ik jaloers op. Maar ik las in een krantencommentaar dat het wollig was. Zou kunnen. Ik ben geen deskundige.
Elias en Arib vond ik van de hak op de tak en Bosma had een leuke conference geschreven die hij oplas. N.B. Hij zou een robot zijn als voorzitter, als kamerlid was hij dat allang met zo'n baas.
Voordat jullie gaan denken dat ik politiek commentator wordt, ik stop.
Rest mij nog te vermelden dat ik drie halsringen bij Kolganzen heb afgelezen: echtpaar R66 en R64lichtgroen. Vorig jaar geringd. FZ5zwart liep ook op Molenland. Het was vol in m'n achtertuin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten