woensdag 11 februari 2015

Pestvogel 2


Bert Fakkeldij ontdekte gister een Pestvogel bij de parkeerplaats van de hockeyvereniging. Het is lang geleden dat ik een Pestvogel heb gezien, in de vorige eeuw ergens in Amstelveen, dus heb ik de fiets gepakt en ben gaan kijken. Kijker en telelens mee. Misschien is 'ie er nog?  Langs de stoep stonden wat  heesters met bessen, Gelderse Roos?, die graag gegeten worden in tijden dat het voedsel, lees bessen, schaarser wordt. Wat rond kijken, geen Pestvogel te zien. Dat gaat vaak zo, een zeldzame vogel wordt gespot en vermeld op waarneming.nl of dutchbirding.nl., in het verleden ben ik daar enkele malen achter aan gegaan, maar meestal was de vogel gevlogen. Ik heb een paar keer een blauwtje gelopen, dus rijd ik geen kilometers meer om een zeldzaamheid te scoren. De enige keer dat het lukte was met een Sneeuwuil in Flevoland, daarna nooit meer. Nou ja, de Koereiger dan bij de Waver.
Plotseling zie ik  de Pestvogel zitten, boven het bord van de hockeyclub, hoog in de boom. Kenmerkend silhouet en de kijker bevestigt het vermoeden. Telelens erop, teveel trilling. Steun verkregen bij een lantaarnpaal , veel foto's geschoten, dan zal er vast wel één goed zijn. Thuis moet er nogal wat gefotoshopt worden voordat het een redelijke foto is. We noemen dit een bewijsfoto, wil je de Pestvogel mooi zien dan moet je het logje van 29 januari bekijken. De collega van deze foto had meer geluk en/of is een betere fotograaf.
Bert bedankt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten