donderdag 20 oktober 2022

Slaapplaatsen.


 Naast de Grote Zilverreigers worden ook deze dagen de Aalscholvers op hun slaapplaatsen geteld. Zat er vorig jaar een kleine ( 20 Zilvers plus de Koereigers ) slaapplaats in het verlengde van de familieakker, dit seizoen heb ik er nog geen Zilver gezien. Er zijn momenteel  weinig Grote Zilvers in de Gagel. Wel steeds de 5 Koereigers, vanavond weer,  toch heb ik nog niet de slaapplek van de Koereigers kunnen ontdekken. Ik vermoed dat een sportvisser met twee tentjes tegen over de plek roet in het eten heeft gegooid. De reigertjes kwamen wel aan vliegen maar zwenkten weg als ze in de buurt waren gekomen. Dan zagen ze de visser met uitrusting, Gelukkig heeft hij de biezen , tenten, ingepakt. Waar ze wel slapen weet ik nog steeds niet.

Als bijvangst ontdekte ik een slaapplaats van Aalscholvers in een boom midden in de Gagel . Zie foto. Vanavond zo'n 10 vogels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten