woensdag 24 augustus 2022

De kroeg is open.


Gelukkig zijn er weer Goudreinetten, naar mijn idee de lekkerste appel. Al dat vreemde spul met sjieke namen. Geef mij maar een ouderwetse Goudreinet. Elstar kan nog net, maar de rest....!! Vandaar dat in de afgelopen maanden de door mij gekochte appels meestal belandden in de tuin, ik at en eet kiwi's, nectarines, mandarijnen en nu dus weer de oude vertrouwde Goudreinet. Appels die overblijven en zacht worden snijd ik doormidden en zijn voor de Merels. Zo ook deze, ik geloof Elstar. De ene helft was vanmorgen al behoorlijk aangevreten, op de andere helft zat een Naaktslak. Je ziet in het gras de slijmsporen. Een poos later allemaal zwarte stipjes: ik dacht Fruitvliegjes. Maar het waren bij beter kijken Straatmieren! Hun  nest ergens onder een bloembak hebben ze deze appel snel in de gaten. Er zit dus blijkbaar voldoende suiker in het vruchtvlees van de appel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten