maandag 8 augustus 2022

Bladrolkever ??


 Alles in de natuur wat me  tot verbazing/verwondering leidt ga ik nader bekijken. ik probeer voor een waargenomen verschijnsel een verklaring te vinden. Zo ook het dode blad , nog hangend aan bladrand en   minutieus doorgesneden  langs een zijnerf. dat ik ontdekte in de Pluimhortensia . Helemaal verdroogd. Hier is een beestje ( insect, spin, rups???) bezig geweest. Ik heb wat te laag geplaat maar het opgerolde verdroogd bladdeel is duidelijk te zien. Ik heb dat van het nog levende gedeelte geplukt , er zat niks in. Jammer. Op Internet zijn talloze websites voor kwekers met allerlei ziektes en ziekmakende beestjes. Ik vond ergens de naam Bladrolkever.  Kan iemand me vertellen of het inderdaad een Bladrolkever is geweest of een andere soort. Graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten