zaterdag 20 februari 2021

's Nachts in Demmerik.


 Tussen gistermiddag plm. 14.00 uur en vanochtend 9.30 waren er zo'n 40 filmpjes gemaakt door mijn wildcamera. Op allemaal stond een beest, en Sneuper bij start en einde, maar van de meeste Hazen, het waren allemaal Hazen, waren alleen de opgloeiende ogen te zien. De camera deed z'n werk en filmde. Ik had een verkeerde plek uitgekozen, teveel ruigte op de voorgrond deed bijna alle dieren er achter langs gaan. Alweer wat geleerd. Wat me opviel bij veel filmpjes waren de duidelijk hoorbare dieren: een Meerkoet, Smienten, Wilde Eend, een Kievit, meeuwen en Kolganzen en Grauwe Ganzen.

Toen ik vanmorgen de camera ophaalde hoorde ik een Goudplevier en twee keer een Scholekster. In de verte, ver in het reservaat, tientallen Kieviten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten