zaterdag 13 februari 2021

Koude poten

                                                                                                                                                                    Ik kon vanmiddag vrij dichtbij een groep Kolganzen komen langs de Ter Aase Zuwe. Bleven lang zitten, ik wilde wat foto's schieten van opvliegers ( ganzen dus), hetgeen redelijk gelukte, dacht ik. Door ervaring wijs geworden controleer ik altijd de camera op de aanwezigheid van een kaart. "Geen kaart" zei de camera thuis. Hij zat nog in de laptop. De camera lag al in de auto en ik legde zolang het kaartje naast de versnellingspook. Nooit meer aan dat kaartje gedacht, dus alle foto's van vanmiddag: vluchtende Hazen, opvliegende Kollen, overvliegende Kollen en Grauwen, een wildlife-camera van een concurrent, stonden niet op de kaart. Baaaalen!!!


Ik druk een archieffoto ook uit een winter af. De voorste ganzen worden door mijn aanwezigheid verontrust , verderop zitten de Kollen zittend te foerageren. Ze hebben met sneeuw blijkbaar toch wel koude poten. Een foto vanaf de Bovendijk richting RKKerk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten