donderdag 21 september 2017

Rondje Ronde Venen


Vanochtend in een dik uur een klein rondje Ronde Venen gedaan. Ik was wel nieuwsgierig hoe het met onze ganzen gesteld was. Nou, snel antwoord: gelet op het aantal niet best. Als ik er 40, maximaal, heb gezien in de verte is het veel. De boeren zullen wel blij zijn.Maar ik vraag me af : waar zijn ze? Zijn ze er nog niet? Vorige weken op Texel zaten er genoeg. Moeten ze nog komen? Of zijn ze 'm gesmeerd voor de jacht? Dan heeft dat toch effect.
We zullen de komende weken zien. Ik verwacht de eerste Kolganzen over een paar weken. Overal al tekens van de komende herfst. De Kastanjes zijn het verst, allemaal al behoorlijk bruine, verdrogende bladeren.
Ik zag een paartje Tapuiten op enkele palen zitten langs de Haanweg in Demmerik. Ik kon er van één een foto nemen. Hij hoort/ziet iets onder zich. Voedsel?
Ik heb ook even een blik geworpen in de Ronde Hoep, geen gans te zien, maar wel koeien!! Wat een koeien. Gelukkig worden ze daar nog buiten geweid. Een pluim voor de boeren daar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten