donderdag 3 september 2015

The Birds in the Rowan


Ik heb de film The Birds van Hitchcock bij mijn weten nog nooit gezien, maar misschien ben ik het vergeten ( ik was een fervent bioscoopganger in m'n studietijd). Als ik honderden Spreeuwen op onze Lijsterbes zie neerdalen moet ik aan die film denken. Met een geweldig gekwetter en geschreeuw zoeken ze bomen en struiken met bessen op. In onze tuin de Lijsterbes, in het gemeenteplantsoen de Gele Kornoelje met de pikzwarte bessen. Als een stel bezetenen gaan ze tekeer en ontdoen het gebladerte van de vruchten. Zo blijft er weinig over voor de eenzame Merels. Ieder zijn stijl.

Gister geen logje door grote persoonlijke spanningen en later feestgedruis, samen met ons nageslacht: mijn vrouw kwam na controle met zeer positieve berichten uit het ziekenhuis .De tumormarker had een dermate lage waarde dat ze een half jaar mag wegblijven. Ik hoop weer wat inspiratie voor langere teksten te krijgen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten