donderdag 16 april 2015

Gehavende Buizerd


Luid miauwend vloog deze beschadigde  Buizerd over me heen. Een snelle reactie met de telelens leverde deze foto op. Het miauwen zou kunnen wijzen op een nest in de buurt, maar ik zou niet weten waar. Over het algemeen weet ik wel waar ze in polder Demmerik nestelen. De rechtervleugel is behoorlijk gehavend en ik denk dat 'ie  slag geleverd heeft met ......., ja met wie? Een slagpen helemaal verdwenen en op twee andere plaatsen in de vleugel  heeft deze Buizerd ook schade opgelopen. Trouwens de linkervleugel is ook niet fris meer, terwijl bij de 5 uitstekende slagpennen een stukje uit de top ontbreekt. Het blijven majestueuze vogels , maar als weidevogelbeheerder  kan ik ze missen als kiespijn. Op mijn maisveld hadden ze Jonge Kieviten op hun menu staan. Ik laat nog wel eens een foto zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten