woensdag 7 februari 2024

Oude bekende R57lime


 Toch nog een halsring. Ik heb de indruk dat de Kolganzen al aan het wegtrekken zijn. Er zijn minder, of ze moeten ergens anders zitten, daar waar ik nooit kom omdat het ver uit de koers ligt. Zo reed ik vanmorgen over de A2 en zag tot mijn verbazing dat in de Waardasackerpolder, tegenover Abcoude,  duizenden ganzen zaten. Ik vermoed dat dat de populatie uit de Ronde Hoep of de Waverhoek is. 

Ik deed vanmiddag even een rondje door Demmerik en Oukoop, kleine groepjes. Door de Gagel, nauwelijks ganzen en zoals wel vaker zaten er toch nog vele in polder Derde Bedijking. Op grote afstand. Gelukkig, nu wel, kwam een helicopter me te hulp en gingen ze dichterbij zitten. Vanaf Molenland met moeite een groene halsring die uiteindelijk R57 bleek te zijn. Foto's voor de zekerheid. Deze ouwe getrouwe had ik hier ook op 9-12-23 langs de Hoofdweg, Mijdrecht. De meeste aflezingen waren hier. En nu dus weer hier.  De foto van 9 december is duidelijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten