vrijdag 23 februari 2024

F6Jzwart

 Vanmiddag toch nog een halsring vanaf Molenland met zo nu en dan het zonnetje in de rug. Kolgans F6J was met een paar duizend soortgenoten daar neergestreken toen ik via de Hoofdweg de polder in reed. Te mooi om niet die grote groep, ik denk 2000, even te scannen. Misschien zit er wat tussen. Ik kijk altijd eerst of er andere soorten tussen zitten en dan ga ik letten op de halzen met eventueel een ring. Met de gewone kijker kreeg ik de Kolgans in beeld, de telescoop erop en het bleek dus F6J te zijn. 

Op 1-2-2018 geringd als juveniel in Scharsterland bij Heerenveen. 2 maanden later al in Letland op weg naar het noorden. De jaren daarna veel in Noord-West Duitsland: Kreis Wesel, Kreis Borken, Kreis Kleve. Een enkele keer uitstapje naar Joure, Pingjum  en vorige week in Nieuwkoop. En nu hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten