zaterdag 6 november 2021

De eerste !! 5E3 zwart


 Ik voorspelde het dinsdag j.l. al: ze komen eraan. Zo'n 2100 Kolganzen zaten in polder Derde Bedijking vooral tussen de Westerlandweg en de Speelboerderij. Die bij de Speelboerderij waren te bereiken met de telescoop, de andere zaten te ver weg om een eventuele halsring af te lezen. Vanaf Molenland kijk je neer op de vogels, mijn favoriete plek. Ik zag de gans met ring vrij snel: 5E3 was niet zo moeilijk af te lezen. Op de foto zie je de E en de 3,  de 5 zit om het hoekje. Die staat rechtop.

Dit mannetje is geringd op 23-12-2016 als adult in Scharsterland, Rottum, in de buurt van Heerenveen.
Ik dacht, toen ik de code had, dat deze gans hier wel vaker was afgelezen maar dat bleek niet te kloppen, Voor het eerst hier. Vaak langs de rivieren afgelezen, verder in Polen en Litauwen. De laatste keer was op 24-10-2021 in Mecklenburg-Vorpommern bei Mariawerth. Het kriebelt weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten