donderdag 18 november 2021

Afrikaanse lelie ( Agapanthus)


 De Agapanthus blijft bloeien, al enkele maanden met regelmatig nieuwe bloempjes in de bolvormige tros. Dit jaar hadden we maar enkele bloeistelen, vorig was veel uitbundiger.  Hij kan blijven staan tot de eerste nachtvorstjes en dan zal ik 'm afdekken en in de schuur laten overwinteren. Je hoeft niet te snoeien, het blad sterft wel af. Vorige winter had ik de plant ingepakt met blaasjesfolie. Of dat daar geschikt voor is weet ik niet. 

De buren , twee Hosta's , hebben zich al lang teruggetrokken onder het afgestorven blad. Hier doe ik niks aan. Ik laat ze buiten staan. Deze twee heb ik jaren geleden gevonden als afdankertjes langs de weg liggend in Demmerik. Iemand moest ze kwijt. Ik vind het mooie planten en elk jaar bind ik de strijd aan met slakken die het blad graag eten. Ik houd ze buiten de pot door een laagje vaseline op de pot te smeren. Helpt geheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten