woensdag 7 oktober 2020

Ze zijn er!!

Gister aangekondigd, vanochtend gehoord en gezien. Tijdens m'n ochtendwandeling hoorde ik een Kolgans, even later weer. Verscholen achter de bomen. Reden voor me om de polder in te gaan. Ik vond uiteindelijk een paar, notabene in m'n weidevogelweilanden bij Gijs, aan de Ter Aase Zuwe. Een paar koppies die boven het gras uitstaken en even later daalde een gezinnetje met twee juvenielen neer in het gras. Het seizoen is geopend. Archieffoto van Kolgans hieronder. Kol langs de snavel en op het voorhoofd.  Zwarte buikstrepen

Vanmiddag bij het opnieuw ingezaaide weiland langs de Gagelweg zo'n 1100 Kieviten en daartussen drie Goudplevieren. Op doortrek. Ik had meer Goudplevieren verwacht. 

In het gebiedje bij de Hoofdweg/Proostdijerdwarsweg twee Lepelaars.




1 opmerking:

  1. Ja, Kollen! Heerlijk toen ik ook de eerste weer hoorde. Het ganzen kijken is altijd een goed tijdverdrijf tijdens de (vervelende) donkere maanden.
    Leuk dat je Goudplevieren zag, ik mis ze nog.

    Groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen