donderdag 29 oktober 2020

Langzaam meer ganzen.

De laatste dagen geen logje, waarmee niet gezegd is dat ik thuis achter de geraniums zit. Elke dag even de polderlucht opsnuiven en de ganzen opzoeken. Voornamelijk de Kolganzen. Om te beginnen in m'n " achtertuin" polder Derde Bedijking. In  Friesland wordt de ene na de andere halsring afgelezen, ik zit weer in de startersdip. Het duurt altijd even voordat ik m'n eerste ring aflees. Ik heb eens opgezocht wanneer de eerste halsring vorig jaar door Sneuper werd afgelezen: 29 november!!. Dus ik heb nog even te gaan.

Zo langzamerhand komen er toch meer Kollen, gister in polder De Ronde Hoep zo'n 1100, helaas op grote afstand. Waar gister de grote groep Kollen langs de Gagelweg was, weet ik niet. In ieder geval waren ze er niet. Verder overal verspreid groepen, meestal klein. De grote aantallen Grauwe Ganzen vallen op, soms alleen maar Grauwen ( foto hieronder). Er is weer flink gebroed. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten