woensdag 14 oktober 2020

Eigen huis is.....


Ik was zaterdag naar het rivierengebied getogen om daar  waterwild te bekijken. Over het algemeen zitten er veel watervogels in de uiterwaarden en afgravingen. Dat werd een teleurstelling: alleen direct aan het begin bij de brug van Vianen vele duizenden. Smienten, Wintertalingen, Krakeenden, Bergeenden, Wilde Eenden , meeuwen en ook ganzen, etc.. Brandganzen ( zie foto) en Grauwe Ganzen. Nog geen Kollen.  Ik had daar moeten blijven, verderop richting Schoonhoven nergens zoveel. Het viel erg tegen. Dat lag grotendeels aan mij. Rijden over de smalle kronkelige rivierdijkjes en op de eventuele vogels in de uiterwaarden letten was voor mij te moeilijk. Je moet, en dat geldt voor alle vogelgebieden, het terrein goed kennen. Zodat je hier en daar even kunt parkeren. Dat mocht bijna nergens. Kortom, het resultaat viel tegen, zodanig dat ik weer naar onze  recht toe recht aan-polders ben gereden. 

Vanochtend overal plukjes Kolganzen: in Groot Mijdrecht 60, Gagelweg 110 ( minstens), Bovenlanden 80 en Molenland bij de kinderboerderij 60. Ze beginnen te arriveren.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten