maandag 12 augustus 2024

Gewekt, ekskuus.


 Al dagen, zo niet weken , lag er een huisjesslak op de vensterbank. Misschien dood? Toen ik het huisje oppakte bleek het vast te zitten aan het hout. In de opening zag ik in de verte wel  iets zitten, een soort laagje, nam verschillende foto’s om er één van te gebruiken voor Sneuper. De determinatie was voor de computer te moeilijk, die maakte er een Tuinslak onbekend  van. Terwijl ik bezig was de foto’s te bewerken kwam traag maar voor mij toch plotseling het slakje tevoorschijn(zie foto).  Verbazing en wat schuldgevoel, ik had de slak gewekt uit z’n zomerslaap. Bij grote droogte gaan slakken zich terugtrekken ik hun huisjes , plakken het vast en sluiten de ingang af. Maar er hoeft dus niks te gebeuren of ze zijn wakker en komen tevoorschijn. Ik heb hem in de schaduw gezet en was na een kwartier al verdwenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten