donderdag 15 februari 2024

Torenvalk PN5groen


 Weer Torenvalk PN5groen langs de Gagelweg. Nu op een verkeersbord, die uitkijkpost  had ik nog niet genoemd. Het is dezelfde als de Torenvalk die ik op 8 februari plaatte. De F die ik toen dacht te zien is een P. Misschien is dat de reden dat ik nog niks gehoord heb van de Vogelringgroep De Haar. Ik doe in die richting een nieuwe poging. 

Er waren wat kunstgrepen nodig om de valk goed op de plaat te krijgen. Alle foto's door de voorruit van de auto waren onscherp, zoals ik vermoedde. Maar als ik zou uitstappen zou de vogel gevlogen zijn. Dus autoraam rechts naar beneden, camera op Live View, dan zie je de foto op het schermpje, telelens op de spiegel naar voren, schermpje uitgeklapt en zodanig schuin gesteld dat ik de valk op het scherm kon zien. En dat lukte, bleek thuis.

P.S. Inmiddels bevestiging gekregen van de Vogelringgroep De Haar. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten