zaterdag 2 december 2023

Vandaag 2000e weblogje


Op 13 oktober 2014 ben ik met Google.blogspot.nl begonnen met de blogspot. weblog. Ik had ruim  twee en een half jaar "droog" gestaan toen het weer begon te kriebelen. Daarvoor had  ik enkele jaren een web.log bediend met waarschiijnlijk ook enkele duizenden weblogjes. Helaas heb ik daarvan geen kopie  gemaakt. Weblog werd verkocht aan Sanoma (?)  en daardoor moest ik allerlei nieuwe regels aanhouden . Daar had ik geen zin in en heb dus twee en een half jaar gewacht op Google. Sinds 2014 heb ik bijna dagelijks een logje met foto geschreven en gemaakt. Daar heb ik 9 jaar over gedaan. Elk jaar ongeveer hetzelfde gemiddelde , behalve 2020 toen mijn vrouw overleed. Gelukkig heeft ze , ondanks haar ziekte en mijn mantelzorg,  mij voortdurend de polder in gestuurd. 



Vanmiddag slechts één halsring , weer PP9 blauw bij een Grauwe Gans op dezelfde plek waar ik 'm eerder aflas, nl.de Gagelweg. Op bijna hetzelfde weiland. Plaatstrouw. 





Verder zag ik een Grote Zilverreiger een Mol pakken, helaas geen foto want het nageslacht belde op dat er verse appeltaart was. Even later wel een foto van  een Zilver die een Kikker te pakken kreeg.



Mooi was de rij Brandganzen, helaas nog geen halsring bij deze groep. Daar zit ik op te wachten.

Het was nevelig langs de Gagelweg. Op de Bovenlanden veel minder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten