vrijdag 9 september 2022

Kokardebloem spec.


 Op de camping waar ik verblijf heb ik het Lupineveld ontdekt. Het is een stuk land dat onderdeel is van een groot grasveld. Na wat gezoek ben ik te weten gekomen waarvoor het dient. In ieder geval allerlei  zeldzamere planten een groeiplaats geven. Het veld heeft de vorm van Nederland uitgezet met kleine paaltjes en op de plaatsen waar deze camping-organisatie in Nederland een camping heeft is een houten huisje, sculptuur, boomstam, bijenhotel of iets dergelijks neer gezet.  Zo ontdekte ik dus de Peen en ook de nog bloeiende Kokardebloem. Met spec. erbij want er zijn tientallen soorten Kokardebloemen. Het geslacht is inheems in Noord-Amerika en zal hier wel als cultivar verwilderd zijn.

Hieronder het symbool van deze camping op de Utrechtse Heuvelrug, het is een van lichte balkjes opgebouwde boomstam. De symboliek is me (nog) niet duidelijk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten