maandag 17 februari 2020

Verrast..


Soms word je blij van  een paar groene puntjes in de tuin: in de herfst vorig jaar hebben we een nieuw tuinpad gekregen en moesten er wat plantjes en bolletjes worden verplaatst. Zo ook de Kievitsbloemen. Bij ons een erfstuk, ze komen oorspronkelijk uit de tuin van mijn ouders, al weer wat jaren geleden. Ik heb ze heel voorzichtig uitgespit, hier en daar zat al een uitloper aan een bolletje. Zorgvuldig aangegeven waar ik ze in de grond zette. Wij keken en keken, deze week een miniscuul puntje. Mijn vrouw zag de groene stengels iets verderop (Zie foto) het eerst. Op de oude plek. De dans van de graverij ontsprongen. Te slordig geweest. In ieder geval hebben we weer Kievitsbloemen de komende weken, de verplaatste zullen wel een jaar wachten. Kievitsbloemen zijn niet zo snel. Ik geloof dat ze van zaad naar een bloemdragende plant 7 jaar doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten