dinsdag 28 mei 2019

Beneden NAP


We zitten weer op een aantal meters beneden NAP, dat betekent weer thuis. Bijna een maand verbleven we op de Utrechtse Heuvelrug en hebben genoten van wandelen, fietsen, struinen, luieren en wat dies meer zij. Aanvankelijk waren we van plan vanochtend thuiswaarts te keren maar ik houd de weerwebsites goed bij en zag de bui van hedenochtend al aankomen. In de regen vertrekken met natte spullen en de fietsen moeten bevestigen op de dissel, dan de blubber waar je in moet lopen , de meeste staplekken zijn kaal door het vele gebruik, vonden we niet zo'n fraai vooruitzicht, dus hebben we een dag eerder afscheid genomen van de bossen.
Ik wil nog één ervaring vertellen, dan gaan we weer de weilanden in: gisterochtend hebben we nog gewandeld , heerlijk weer, daarvoor had ik m'n Nomads aangetrokken en voelde dat de rechtervoet niet helemaal lekker zat. Uit die schoen en tot onze verbazing kwam er wat grof materiaal uit o.a. enkele aangevreten eikels. Waar komen die vandaan? Misschien een Eekhoorn, opperde mijn vrouw. De schoenen stonden in een krat onder de luifel en daar verwacht je geen Eekhoorn.
Daarna verder opgeruimd en toen ik een vuilniszak wegtrok werd alles duidelijk, een muis!! In paniek rende het beestje heen en weer en wist uiteindelijk een gaatje te vinden in het grondzeil, waardoor hij ontsnapte. Toen ik de zak verder wegtrok lagen er op een hoopje wat halve oude eikels. Zie foto. De muis was bezig met zijn voorraad. En had ook de ingewanden van m'n wandelschoen weten te bereiken en uitgekozen als hol. Leuk he!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten