dinsdag 19 december 2017

Waar zijn de ganzen?


Vanochtend voor het eerst na mijn medisch avontuur zelf de polder in gereden. Viel alles mee: ik heb geen spoor van vernielingen achter gelaten. Maar alles wat ik zag, nauwelijks ganzen. Waar zijn ze? Misschien in totaal een 1000 Kollen, een paar Toendrarietganzen en en een kleine 100 Grauwe. Waar is de grote bulk? Waarschijnlijk nog in de Delta waar ze naar toe gevlucht zijn voor  het wintertje van de afgelopen dagen. Normaal zitten er in de Ronde Venen omstreeks deze tijd ruim 10.000 Kolganzen in onze polders. Op de archieffoto een aantal zoals het behoort te zijn.

1 opmerking:

  1. Stom, dat vraag ik dus net in de post hierboven. Ik snap er ook niets van. Groot Mijdrecht is nagenoeg leeg en ik heb pas twee!! ringen afgelezen dit najaar, echt belachelijk. Ik mis de Kollen ook :-(.

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen