maandag 31 juli 2017

Wandelpad Bovenlanden.


Ik zou nog een keer terugkomen op de toegankelijkheid van het nieuwe wandelpad door de Bovenlanden.
De ingang aan Molenland is voorzien van twee prachtige hardhouten loopbruggetjes. ( zie foto) , het eerste stuk is door het weiland dat regelmatig wordt gemaaid. Verderop gaat het over in een hard wandelpad van steengruis, ik geef het maar een naam. Langs de Amstelkade zijn minstens nog drie ingangen, aan de Bovendijk is , als ik het goed heb, ook nog minstens één ingang. Alle hekken hebben een bepaalde sluiting die opengedrukt moet worden om het hek open te krijgen. Hier en daar zit een plank in de weg zodat de wandelaar over het hek moet klimmen. Ik niet dus. Sinds ik ooit van zo'n hek ben  gekukeld en op m'n stuitje terecht kwam,  ga ik door het hek, en niet eroverheen. Maar dat moet dan wel kunnen. Hier en daar zijn ook overstapjes  gemaakt voor lenige wandelaars, niet voor hulpbehoevende bejaarden zoals ik.Veel te grote afstand tussen de stapplanken.
Bovendien zijn die overstappen veel te hoog, de weidevogels en de ganzen zie je van verre aankomen als je ze gebruikt.
Dan zie ik nergens de aankondiging dat het rolstoelvriendelijk is. Sinds ik als mantelzorger een half jaar een rolstoel heb voortgeduwd, let ik op de rolstoelvriendelijkheid. Hier zou het kunnen via de ingangen op de Amstelkade. Parkeer de auto dan beneden in het weiland, je krijgt een rolstoel, met iemand erin, vanuit het weiland echt niet tegen de Amstelkade omhoog. Pomp je banden keihard op, het is gruis en geen gebroken schelpen zoals op Bosdijk.. Ik vraag me nu af of er wel natuurpaden zijn die rolstoelvriendelijk zijn.
In meerdere weilanden lopen koeien, meestal jonge, die zijn nogal nieuwsgierig en kunnen op sommige mensen agressief overkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten