vrijdag 21 april 2017

Rietzangers


Gister vermeldde ik de baltsende/zingende Rietzangers in mijn weidevogelgebied in polder Demmerik. Minstens 6 ♂♂ waren druk bezig. Vooral op de dammen met riet. Jammer dat een aantal dammen in het kader van de Ecologische Hoofdstructuur, die daar gedacht is, en waarmee men een begin gemaakt heeft, helemaal kaal zijn gemaakt. Eeuwig zonde!! Vroeger konden  de boerenwagens  nog net over een dam heen door rietgroei  en struiken. De laatste dam, tussen perceel 5 en 6, stond helemaal vol met grote planten, struiken en kleine boompjes. Een stukje jungle. Ik nestelde me hierin om de aanliggende Zwarte Sternkolonie te observeren en te fotograferen.
Nu een kaal stuk grond, zo nu en dan verwens ik de ambtelijke bedenkers.
Maar in ieder geval, nu zaten er nog wel Rietzangers in het overjarige riet. Allemaal duidelijke Rietzangers door hun zang en de lichte wenkbrauwstreep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten