vrijdag 11 november 2022

Voeren


Ik ben gister weer gaan voeren, bij de dierenwinkel wat strooivoer gehaald, ik moest er toch zijn. Het is zo'n aangeleerde reflex: met de herfst en winter voer ik. Maar..... waar zijn m'n 30 Huismussen?? En waar zijn de Turkse Tortels die ook altijd van de partij zijn? 

Zowaar zat er éen TT vanochtend te wachten in de bijna kale Lijsterbes, maar vluchtte toen ik met de zak voer rammelend naar buiten kwam. Ik denk dat deze duif het voer van gister heeft opgepikt. Het duurt een paar dagen voor de mussen en mezen het voer ontdekken.

Ik had een verstopte regenwaterafvoer. Is vaker gebeurd, Hoogstwaarschijnlijk ook nu door het piepschuim dat de mussen onder de dakpannen wegkrabben (?) , het is de isolatielaag, om te nestelen. Dat hoopt zich op in de dakgoot en gaat mee met het regenwater en verstopt de afvoer. Een zoon boorde met de gatenzaag een gat in de regenpijp en toen de waterslang erin en erop. Allemaal piepschuim. Gelukkig spoot hij de verstopping eruit. 


Terwijl ik dit schrijf komt de Tortel foerageren.  ( Foto genomen door het raam van de tuindeur)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten