woensdag 30 november 2022

Kolganzen in de Ronde Hoep


 Helder weer en ziedaar, daar zijn de Kolganzen. Niet direct langs de weg maar wat dieper de polder in.  De Ronde Hoep, een polder die de laatste jaren steeds meer toevluchtsoord is voor de Kollen. Ik telde nu grofweg 5000, maar bovenaan de foto is een andere streep ganzen te zien, ook Kolganzen. Overnachten op de Waverhoek, maar van omwonenden heb ik gehoord dat 's nachts ook ganzengeluiden in  deze polder waren te horen. Geen halsring, ze zaten iets te ver weg.

Ik heb weer eens een blik geworpen in de Waverhoek, geen vogel op de plas . Ben er in een paar jaar niet geweest omdat het riet steeds verder het gezicht op de plas ontnam, het is alleen maar erger geworden. Ik moest weer denken aan mijn voorstel ook al weer lange tijd geleden: maak een vogeluitkijkpost. Maar Natuurmonumenten had er niet zoveel zin in. Vogelwerkgroep IVN doe eens een nieuwe poging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten