dinsdag 19 april 2022

Mijn weidevogelbeheer.

 Het aantal nesten dat ik gevonden heb houdt nog niet over: 5.  2 broedende Grutto's, 2 broedende Kieviten en vanochtend een Slobeend met drie eieren. Ik verwacht nog een Grutto, minstens, een Scholekster, misschien een Kievit en een paar Tureluurs, maar die zijn nog niet zover. Misschien nog een tweede Slobeend, maar dan moet ik wel geluk hebben om het te vinden. Dat van vanochtend was ook geluk, ik zag wel in de naastliggende sloot een mannetje Slobeend ( foto mannetje hier onder) de wacht houden, maar dan moet het nest nog gevonden worden. Ik liep er tegenaan, het vrouwtje vloog op. Als straks het legsel compleet is vliegt ze niet meer op. Haar legsel ligt altijd op het weiland, niet in de slootkant.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten