vrijdag 13 november 2020

Kolgans J4Vzwart

 Ik was al op weg naar huis, toen ik rijdend op Molenland, op het oude maisveld van boer Peek, een grote groep ganzen zag zitten. Hier zitten ze bijna nooit meer de laatste jaren, maar alles is veranderlijk. Ondanks de drukte toch maar even geparkeerd op de ingang naar het maisveld. Ik had al vrij snel een halsring te pakken, een grote letter J! Het zou toch niet J20zijn, die een aantal jaren geleden tot de vaste bezoekers behoorde? Hij bleef maar zitten, maar al spoedig ging de gans eten. Met wat geduld kreeg ik er J4V uit. Ik dacht eerst dat de 4  een A was. Klopt. De bovenkant van de letter is hetzelfde. Hieronder staat de levensloop van J4V. Geringd in Lith aan de Maas op 28 jan. 2019. Op weg naar de broedgebieden waargenomen Litouwen en Estland. Vorige week nog bij Bunschoten/Spakenburg gezien en nu hier.

Hij is in de zomer van 2019 wel even heen en weer geweest naar Noord-Rusland zonder afgelezen te zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten