maandag 9 november 2020

Eindelijk


 Veel vogelsoorten worden voorzien van een hals-of een pootring met daarop een code van letters en/of cijfers. Ik ben al jaren verslingerd aan de halsringen bij Kolganzen, en uiteraard ook de andere ganzen, maar bij een Grote Zilverreiger was het me nog nooit gelukt. Tot vanmiddag. Dankzij het prachtige zonnetje kreeg ik eindelijk een pootring te pakken.  Ik was zo verbouwereerd dat ik vergat de ring met de telescoop af te lezen. Snel een serie foto's geschoten. Later nog meer, de reiger zat nog in dezelfde hoek. Thuis kon ik de ring pas aflezen. Wit K347. Afgaande op de informatie die ik lees in de Nieuwsbrieven van Jan Kramer, hij houdt ook de reigers bij, is de reiger ooit geringd in de Belarus. Dat is toch Wit-Rusland? 
Zodra ik meer gegevens heb zal ik ze vermelden. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten