zaterdag 4 april 2020

M'n eerste broedsel.


Vanochtend eindelijk m'n eerste nest bij Gijs, mijn weidevogelboer, die aan mij het weidevogelbeheer heeft toevertrouwd. Het was ook de eerste keer dat ik sinds weken in het veld was, mantelzorg was belangrijker. Heerlijk weer, niet te warm. Ik zag de broedende Kievit vanuit de mobiele schuilhut met de telescoop op nest zitten. Een peiling gemaakt, anders zoek je je wezenloos.  Ik rekende op nog een een nest, maar het waren waarschijnlijk een paar zuringblaadjes die zodanig omhoog staken dat het ook een broedende Kievit leek. Verder veel Grutto's, ik denk wel 5 paren. Ook nog een paar parende Tureluren.
Bij het plasdras geen nesten van Kieviten, vorig jaar drie in de berm vlak bij elkaar.  Een Watersnip vloog op: rètsj, rètsj. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten