vrijdag 24 mei 2024

Een klaver?


 Op een stuk nieuwe natuur ontdekte ik deze mooi rood bloeiende plant. Talrijk, maar dat is denk ik een kwestie van inzaaien. Aan de bladeren te zien dacht ik met een klaver te maken te hebben. De determinatie-computer van waarneming.nl maakt er Inkarnaatklaver van. Nog nooit gezien en van gehoord. Inkarnatie is een kerkelijk begrip, Het betekent "vleesgeworden", en dan wordt zeker gedoeld op de vleeskleurige bloemen. Dezelfde bouw als Witte en Rode Klaver. De bloemknoppen van deze klaver kunnen zowel vers als gedroogd gebruikt worden om thee van te zetten. Het is een uitstekende stikstofbinder, dus vraag ik me af of mevr. Van der Plas 'm in haar tuin heeft staan. maar nu ga ik in de richting van de politiek, en dat wil ik niet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten