donderdag 25 april 2024

Een nest vol jongen.


 Ik wist dat er op perceel 5 jonge Kievieten zaten. Moeder Kieviet riep ze voortdurend met zachte geluidjes, nauwelijks hoorbaar. Ik had twee in de gaten. Na met een ander perceel bezig geweest te zijn, was ik terug bij 5. Er kwam een heel klein koppie tevoorschijn dat steeds groter werd en de kop van een volwassen Kieviet bleek te zijn. Was dit de moeder Kieviet ? Ze zat heel laag, toch geen broedende Kieviet? Ik had hier wel vaker een vrouwtje zien opvliegen. Toch voor de zekerheid even kijken. Ze vloog direct op en hoorde ik de klagende geluiden, dus toch de moeder van de jongen. Het bleek dat ze door het slechte weer (?) de jongen had beschermd. Goed tellen……..4 jongen , bij elkaar. Pracht gezicht, ze bewogen geen veer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten