donderdag 7 juli 2022

Herstel Glansmispel.


 Mijn Glansmispel, je weet wel, de struik waarvan de jonge bladeren fel rood zijn en later groen, werd me te hoog. Hij vormt vooral nieuwe bladeren aan de buiten- en de bovenkant. Dus ik heb flink de snoeischaar gebruikt en alle te hoge takken eruit geknipt. Dat had tot gevolg dat het een struik werd met bovenin alleen maar kale takken. Ik zou wel zien wat er volgend groeiseizoen zou gebeuren. Wel, nu is al duidelijk dat op verschillende plekken aan de kale takken een nieuw blaadje wordt gevormd, zie foto. Ik was verrast, dit had ik niet verwacht. Misschien moet ik een snoeicursus volgen.

Ik denk dat op de plekken waar ooit een aantal jaren geleden een blad heeft gezeten deze nieuwe uitlopertjes worden gevormd.  De struik zal dus weer dichtgroeien en dan maar niet te hoog laten worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten