vrijdag 4 mei 2018

De polder uit.


Mijn ekskuus dierbare Sneuper-volgers, ik zit op plm. 100 meter boven NAP in het oosten des lands en was niet eerder in staat een logje te plegen. Inpakken en wegwezen is er bij ons niet meer bij, er is zoveel in te pakken en de sleurhut was nog niet gebruiksklaar.
Maar we staan. Op een camping waar we al vaker gekampeerd hebben , maar dan in de herfstvakantie. Het vogelconcert hebben we nu op de koop toe. Ik las in een Sovon-verslag dat er hier in de buurt ook Nachtzwaluwen zitten, maar dan moet je het gebied kennen. Deze Nachtzwaluw is één van mijn wenssoorten, net zoals een Hop, een Scharrelaar en een Bijeneter. Geduld. Ik heb het wekkertje van de Nachtzwaluw dus nog niet gehoord. De bossen waar we verblijven is een productie-bos gezien de vele kavels gezaagde boomstammen. Vele fraaie zaagvlakken.

Van elke kavel is er één boom met een waarschuwingsteken: niet op de boomstammen spelen of lopen. De stammen kunnen gaan rollen. Dan blijf je niet overeind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten