vrijdag 26 juni 2026

Opvetten


 Polder Demmerik zit momenteel vol met foeragerende Grutto's, ze zitten met name op de pas gemaaide percelen want daar is het gras lekker kort. Makkelijk bij het foerageren, op de niet gemaaide percelen zie je geen vogel. Ze zijn als eerste bezig met zich verzamelen, de Kievieten zijn pas begonnen. Ze zijn aan het opvetten. Opvetten voor de lange reis naar het zuiden. Er zitten behoorlijk wat jongen tussen als je let op het kleed dat ze hebben. Het netto-broedresultaat valt dus mee. Ben benieuwd wat de ervaringen zijn in de agrarische natuurvereniging. Er zitten ook felgekleurde rood-bruine Grutto;s tussen, je zou bijna denken aan een paar IJslandse Grutto's. maar dan zijn ze wel erg snel terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten