woensdag 2 november 2022

DE EERSTE HALSRING lime U02 !!!


 Langs de Hoofdweg in de oksel met de Westerlandweg zat vanmiddag m'n eerste halsring van seizoen 22-23! Meestal zijn mijn eerste aflezingen later, soms veel later bijv. seizoen 19-20 29/11. Gewoon toeval met weinig of veel geluk. Eindelijk neemt het aantal Kollen in mijn achtertuin wat toe , ik telde nu 420 en 60 Grauwen.

Op de foto is lime U02 bezig met poetsen. Voor de duidelijkheid heb ik de Kol ervoor maar meegenomen. Ik heb de foto wat verdonkerd zodat de zwarte code wat duidelijker is.

Ze is geringd als volwassen vrouwtje op 7 augustus 2016 op het Russische eiland Kolguev ten zuidwesten van Nova Zembla door een Russisch, Duitse en Nederlandse expeditie . Zij ringen daar de laatste jaren regelmatig. Of dat nu nog het geval is??

De eerste jaren  afgelezen in Noord-Holland in de Wormer en bij Edam. Een uitstapje naar de Groene Jonker bij Zevenhoven werd  waargenomen door Marianne W. en Kees J. Ook in Rusland en Estonia op 9-5-21. Op 21-2-22 had ik zelf langs de Hoofdweg de gans gezien en nu weer ter plekke.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten