donderdag 9 mei 2024

Vogels.


 Vogels: op de ondergroei van dit bos komen veel soorten vogels af, tien jaar geleden zo, nu nog. Het bos is er door de tijd nog geschikter door geworden. Tien jaar geleden heb ik hier ooit een excursie van de IVN Vogelwerkgroep van De Ronde Venen en Uithoorn georganiseerd, een geslaagde dag. Ik was nieuwsgierig of het nu nog zo druk was , ik ben niet teleurgesteld, maar de vogels hoor je vooral, ze zien is door het geboomte bijna onmogelijk . Ik hoorde Roodborst, Koolmees, Boomklever (zie foto), Zwartkop, Tuinfluiter, Vink, Tjiftjaf, Fitis, Bonte Vliegenvanger (onzeker), Winterkoning, Groenling, Zanglijster en nog een paar die ik me niet herinner. Maaaaaarrrr, het mooiste was wel de Wielewaal. Tot nu toe elke dag een poosje gehoord. Wat zou ik graag het nest vinden, maar in dit oerwoud is die kans erg klein.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten