donderdag 10 juni 2021

Zonsverduistering 10 juni 2021


Zo net, plm. 12.00 uur, ook de zonsverduistering waargenomen? Ik wel, en zelfs gefotografeerd. Maar vraag niet hoe. Ik heb de laatste jaren de theorie van het fotograferen verwaarloosd en het omgaan met de camera heeft enorme achterstand. Maar ik had wel wat anders aan mijn hoofd.

Dus te laat realiseerde ik me dat ik foto's zou kunnen maken, maar ja , die techniek. Ik herinnerde me dat ik vroeger bij een zonsverduistering wat oude negatieven gebruikte om geen letsel aan mijn netvlies te  krijgen. Maar in dit digitale tijdperk , waar zijn nog wat oude negatieven? Gelukkig vond ik een paar in een doos met foto's , heb een paar op elkaar bevestigd met wasknijpers, zie foto, en heb met het kleine cameraatje dat ik altijd bij me heb, je weet maar nooit wat je tegenkomt, wat foto's gemaakt. Ik keek door de negatieven naar de zon en zette toen de lens op de wasknijpers. Heb op goed geluk wat plaatjes gemaakt en ziedaar , het was allemaal slecht en onscherp , maar de ene die je nodig hebt zat er bij. Zie boven. Op de foto beneden de simpele hulpmiddelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten