zaterdag 30 maart 2024

Zamioculcas


 Vandaag geen bezoek aan mijn weidevogelgebied, het is me te mistroostig. Bovendien is er, dacht ik, de afspraak dat je bij regenachtig weer geen bezoek brengt aan je weidevogelweilanden. Om de verstoring niet nog groter te maken. Dus ben ik op een ander onderwerp aangewezen om over te schrijven: dat lukt wonderwel.  Ik heb maar een paar kamerplanten, een Monstera (Gatenplant), een Sanseviria (Vrouwentong) en twee Zamioculcas ( ZZplant of  Emerald palm) . Deze laatste groeien tegen de klippen op en laten blijken  goed te worden verzorgd. Dwz 1x in de 14 dagen een plonsje water. Meer niet want anders groeien ze nog harder. Wat schetst mijn verbazing dat er één gaat bloeien. Een Aronskelk in het klein. Ze zijn dan ook familie van de Aronskelken. In de vakliteratuur van kwekers staat dat het niet vaak voorkomt dat ze binnenshuis bloeien. En, nou komt het, dat de bloei een gevolg is van verwaarlozing!! Die kan ik in m’n zak steken.
Gelukkig kom ik een andere website tegen waarin de bloei een gevolg is van ideale omstandigheden.  Ze zijn het wel vaker oneens die kwekers. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten